Black Friday – Oferte greu de refuzat

⇣ Sari la articol

Am intrat într-una dintre cele mai importante săptămâni pentru retailul de IT&C din România, săptămână care atinge punctul de maxim vineri 23 noiembrie, de Black Friday. Succesul companiilor care au organizat campanii de reduceri anul trecut a atras multe alte nume în lupta pentru portofelele clienţilor, însă numărul mai mare de oferte nu este singura schimbare majoră pentru 2012.

Dincolo de ofertele destul de bune, Black Friday 2011 rămâne în memoria tuturor şi pentru deranjul cauzat de serverele total nepregătite pentru zecile de mii de vizite. Anul acesta însă se pare că totul va merge ca uns. Sau cel puţin aşa declară retailerii. Reprezentanţii Koyos.ro au specificat de curând într-un comunicat de presă că au extins capacitatea serverlor, care ar trebui să suporte un număr de vizitatori cu 500% mai mare. Cei de la eMag au făcut la rândul lor investiţii majore în hardware şi software, sumele depăşind 200.000 de euro.

Să vedem însă la ce ne putem aştepta anul acesta de Black Friday.

Evomag – Portrivit lui Mihai Pătraşcu, Director General Evomag, discount-urile de Black Friday se vor încadra între 30 şi 70%. În 2011 vânzările retailerului au atins valor de patru ori mai mari decât cele înregistrare într-o zi normală, iar anul acesta cifrele aşteptate sunt de 5-10 ori mai mari.

 

Koyos – Campania site-ului demarează vineri, 23 noiembrie, de la ora 06:00, iar discount-urile vor ajunge până la 80% la sute de produse. O schimbare binevenită faţă de anul trecut este introducerea a  două noi categorii de produse  – electrocasnice mari și produse pentru baie.

eMag – De departe cel mai important nume de pe listă, gigantul online din România preferă să declare doar că se vor afla în prima linie în bătălia ofertelor, “războiul” urmând să fie coordonat dintr-un war room în toată regula. Cel mai probabil punctul forte al celor de la eMag vor fi televizoarele.

Azerty – Prezenţi pentru prima oară pe lista de companii participante la Black Friday, cei de la Azerty declară că îi vor întâmpina pe clienţi cu reduceri de până la 50% la o gamă destul de largă de produse (laptopuri, imprimante, componente PC, televizoare, monitoare, electrocasnice şi articole din gama îngrijire personală).

 Oktal.ro – Cu o prezenţă în mediul online din 1999, magazinul online va oferi reduceri semnificative, în general de peste 50% la circa 20 de produse, printre care şi câteva modele de laptopuri.  Dan Dumitrescu, director general Oktal, estimează că magazinul va atinge un volum de vânzări de 20 de ori mai mare decât media zilnică a acestei perioade.

Pasionaţii de fotografie îşi pot completa arsenalul cu produse de la magazinul F64, ce vor fi disponibile de vineri 23, de la ora 0, la preţuri cu până la 50% mai scăzute, iar pe partea de jocuri video şi accesorii de gaming, Gamesline promite preţuri mai mici cu până la 70%.

Alte nume ce merită menţionate pentru campania Black Friday sunt site-urile FIT Distribution – PCGarage şi PCFun, precum şi Elefant.ro, de unde vei putea cumpăra cărţi, muzică şi filme cu până la 90% mai ieftin.

Magazinele Flanco, Domo, Altex şi Mediagalaxy vor oferi  şi ele discounturi importante, în cazul Altex acestea atingând 50 sau chiar şi 70% la unele produse.