Sound Masters pune accentul pe calitate. Interviu cu Laura Lungu, PR & Marketing Manager Sound Masters

Scris de | 12 octombrie, 2015
Sound Masters pune accentul pe calitate. Interviu cu Laura Lungu, PR & Marketing Manager Sound Masters

Audiofilii o știu cel mai bine: când vorbim de sunet de înaltă fidelitate, calitatea trece pe primul loc. Pornind de la acest principiu esențial, Sound Masters a ales să comercializeze pe piață doar produse Hi-Fi semnate de companii renumite precum Harman/Kardon, JBL și AKG. Care produse din portofoliul companiei sunt bestselleruri, ce cumpără tinerii, dar și ce planuri de dezvoltare are compania, am aflat de la Laura Lungu, PR & Marketing Manager Sound Masters.

connect: Cum se prezintă piața de produse audio din România și cum se poziționează compania Sound Masters pe această piață?

Laura Lungu: Putem împărți piața audio în segmente, urmând să le analizăm pe fiecare în parte. Dacă considerăm piața auto, avem în față un scenariu pesimist. Datorită echipărilor mașinilor din fabrică cu sisteme de navigație și sisteme performante de sonorizare, piața de end user pentru sisteme auto a scăzut dramatic la nivel mondial, clienții nemaifiind interesați de achiziționarea și upgradarea sistemelor preistalate pe automobile. Din fericire, acest gol a fost contrabalansat de creșterea vânzărilor de produse audio de larg consum: căști și boxe multimedia. Această creștere s-a datorat preferințelor consumatorilor pentru telefoane mobile inteligente, cu multiple posibilități de audiție și conectare Bluetooth. Din aceleași motive am asistat la dezvoltarea unui nou segment de piață: boxe mobile cu conectare Bluetooth, wireless, USB sau memorie internă.

Sistemele audio din clasa high end reprezintă o nișă a pieței, relativ constantă. În schimb, în ciuda vânzărilor mari de televizoare, se observă o saturație a pieței în ceea ce privește sistemele home audio, comparând creșterea exponențială a segmentului până în 2008. De asemenea, datorită migrării sistemelor de fișiere audio în zona digitală și către internet, majoritatea mărcilor au oprit cercetarea, dezvoltarea și producția unor noi sisteme de CD/DVD playere.

Ca alternativă, în portofoliul mărcilor noastre este introdus soundbar-ul, care, pe piața românească, nu a avut un impact asemănător cu restul piețelor europene, acesta fiind, probabil, un produs prea inovator. Sound Masters, unic importator autorizat în România al produselor Harman/Kardon, JBL și AKG, este într-un proces de consolidare pe piață, înregistrând o creștere continuă a activității. Succesul mărcilor pe piață se datorează și faptului că produsele distribuite sunt din clasa premium, multe dintre ele având premii internaționale, acestea fiind distribuite în cele mai importante lanțuri de magazine de retail, dar și online prin site-urile de e-commerce de specialitate, precum și pe site-ul nostru oficial, www.harman-audio.ro.

connect: Ce branduri/produse comercializați pe piața locală? Care este cel mai bine vândut produs?

Laura Lungu: Noi suntem reprezentanți ai grupului american Harman Consumer Industries în România, cu mărcile Harman Kardon, JBL, AKG și Infinity, având o gamă de produse premium, care acoperă aproape toate segmentele pieței audio de consum: căști, boxe multimedia, sisteme home cinema, soundbar-uri și boxe portabile. Cred că cel mai bine vândut produs este un sistem 2.1 de boxe multimedia, SoundSticks de la Harman Kardon, disponibil și în varianta Bluetooth. Deși acesta a fost lansat pe piață acum mai mult de 10 ani, datorită designului și performanțelor audio îmbunătățite constant, este unul dintre produsele preferate ale gamei. SoundSticks, de-a lungul timpului, a fost considerat un produs emblematic pentru industrie, sistemul fiind expus în Muzeul de Artă Modernă din New York.

connect: Care sunt cele mai recente produse intrate în portofoliul companiei?

Laura Lungu: Avem o gamă foarte mare de căști de la Harman Kardon, JBL și AKG care primesc upgrade-uri continue. Același lucru îl pot spune și despre boxele portabile cu Bluetooth. Astfel, mărcile noastre urmează îndeaproape trendurile internaționale ale industriei. Un segment nou, în creștere pe piața mondială, îl constituie boxele multiroom. Prin urmare, în gama noastră au fost introduse noile sisteme Omni de la Harman Kardon, cu un design exclusivist, care oferă sunet HD și multiple posibilități de configurare.

connect: Către ce branduri și produse audio își îndreptă tinerii atenția în acest an?

Laura Lungu: Tinerii caută în special căști și boxe portabile Bluetooth. Chiar dacă produsele noastre sunt din clasa premium, avem și produse cu prețuri foarte abordabile, fără a face rabat de la calitate. Astfel, în special căștile AKG și boxele portabile JBL sunt preferate de către tineri.

connect: Care este profilul audiofilului român, ce-i încântă auzul? Cât de important este brandul pentru consumator?

Laura Lungu: Cu părere de rău, în România nu există nici măcar o revistă în domeniul audio, informarea pentru cei interesați făcându-se în special de pe internet. Sper ca în luna octombrie a acestui an, împreună cu alți importatori din domeniu, să organizăm un salon audio, în care publicul să se poată informa cât mai mult. Ca o pasionată pentru audițiile de calitate, regret faptul că majoritatea tinerilor ascultă înregistrări codate MP3, în care circa 90% din informația înregistrării originale este pierdută.

Chiar și majoritatea înregistrărilor pe CD nu oferă un nivel de calitate audiofil. În momentul de față, se pune accentul pe cantitate mai mult decât pe calitate. Mă simt onorată însă să constat că există și o categorie de cunoscători pasionați care apreciază și investesc în calitatea sistemelor de sonorizare. De obicei, audiofilii au peste 35 de ani, se găsesc în zonele urbane și clasele sociale peste medie, având, de asemenea, un interes aparte pentru noutățile și tendințele din industria auto globală. Brandul pentru consumator este garanția calității, prin simplul motiv că în spatele fiecă- rui nume de succes din industrie se află o istorie lungă de cercetare și inovație.

connect: Produsele oferite de SoundMasters pot fi cumpărate atât din showroom-ul deschis la finele anului trecut cât și online. Ce trebuie să știe un consumator atunci când vă trece pragul?

Laura Lungu: Consumatorul care se adresează nouă sau dealerilor noștri trebuie să știe că va alege dintre produse de cea mai bună calitate și că investiția va fi pe deplin răsplătită. Pentru că avem o gamă atât de mare de produse, care se adresează unor diverse categorii de consumatori, clienții care ne trec pragul se vor putea bucura de serviciile noastre de consultanță, astfel încât vor alege cel mai potrivit produs pentru nevoile lor.

connect: Oferiți și suport instalare/montare sisteme la domiciliu?

Laura Lungu: Pentru sistemele ce necesită o instalare cu respectarea unor reguli stricte, în special sistemele home cinema, oferim și acest portantă a grupului Harman: JBL este cel mai mare producător audio mondial, profesional și de consum, AKG este unul din liderii mondiali de căști profesionale și de consum, precum și microfoane profesionale, iar Harman Kardon, inventatorul receiverului, este cel mai mare producător american de audio de consum. Constatăm că acțiunile noastre dau roade, înregistrând o creștere continuă a activității noastre. Ne bazăm foarte mult pe dezvoltarea rețelei de parteneri online și site-uri e-commerce, având în vedere importanța cât mai mare și creșterea ponderii comerțului electronic din ultimii ani.

De asemenea, încercăm să oferim consumatorului cât mai multe informații despre produse, piață și noutăți, prin intermediul acestor parteneri și a site-ului nostru oficial, harman-audio.ro. Pe scurt, eforturile noastre se concentrează în a oferi informații cât mai multe consumatorului, astfel încât el să aleagă în totală cunoștință de cauză produsul cel mai potrivit. Credem că la baza unei achiziții corecte nu stă doar reclama bună, ci o informare completă și o comunicare activă pe piață, iar noi asta dorim să oferim clienților noștri. Pentru mai multe informații despre produsele comercializate de Sound Masters, accesați www.harman-audio.ro. serviciu. Dar, în principiu, instalarea majorității sistemelor audio este standardizată, procesul putând fi făcut în câțiva pași chiar de către utilizator.

connect: Ce produse noi Hi-Fi intenționați să introduceți pe piață în următoarea perioadă?

Laura Lungu: În fiecare an, la începutul lunii septembrie, în cadrul expoziției IFA de la Berlin, ne sunt prezentate noile produse ale mărcilor din portofoliu. Astfel, urmând trendul internațional, din septembrie vom completa gama deja existentă cu produse noi și inovatoare care sigur vor fi îndrăgite de consumatorul român. Ca o noutate a acestei luni, pe piața din România am introdus noul CD player highfidelity de la Harman/Kardon, modelul HD 3700. Urmând linia elegantă a mărcii, cât și performanțele tehnice, HD 3700 este disponibil în întreaga rețea de distribuție cât și online la prețul de 1.599 lei.

connect: Care sunt planurile de dezvoltare ale companiei pentru anul în curs?

Laura Lungu: Anul acesta, ne concentrăm forțele pentru a face cât mai cunoscute mărcile distribuite de noi în rândul consumatorilor români. În sprijinul acestui demers vine istoria importantă a grupului Harman: JBL este cel mai mare producător audio mondial, profesional și de consum, AKG este unul din liderii mondiali de căști profesionale și de consum, precum și microfoane profesionale, iar Harman Kardon, inventatorul receiverului, este cel mai mare producător american de audio de consum. Constatăm că acțiunile noastre dau roade, înregistrând o creștere continuă a activității noastre.

Ne bazăm foarte mult pe dezvoltarea rețelei de parteneri online și site-uri e-commerce, având în vedere importanța cât mai mare și creșterea ponderii comerțului electronic din ultimii ani. De asemenea, încercăm să oferim consumatorului cât mai multe informații despre produse, piață și noutăți, prin intermediul acestor parteneri și a site-ului nostru oficial, harman-audio.ro. Pe scurt, eforturile noastre se concentrează în a oferi informații cât mai multe consumatorului, astfel încât el să aleagă în totală cunoștință de cauză produsul cel mai potrivit. Credem că la baza unei achiziții corecte nu stă doar reclama bună, ci o informare completă și o comunicare activă pe piață, iar noi asta dorim să oferim clienților noștri.

Pentru mai multe informații despre produsele comercializate de Sound Masters, accesați www.harman-audio.ro.

 

Etichete: , , , , ,